söndag 10 november 2013

Samuel Adams Fat Jack Double Pumpkin

Samuel Adams Fat Jack Double Pumpkin släpptes 1:e oktober på bolaget och jag har haft nöjet att avsmaka några flaskor men nu är det dags för ett blogginlägg :)


Flaskan är på 650 ml och det finns fortfarande kvar några på Systembolaget (Webbsaldo 13 st...)
Priset ligger på 58 kr (89 kr litern) och det får anses vara ett bra pris.


Ölet som jag häller upp i galset är klart, mörkt mahognyfärgat med ett två fingrar högt
beige skumtäcke. Det lämnar rejält med rester på glaset.


Doft: Frukt, karamellmalt, röda bär, svartpeppar, farinsocker och ingefära.


Smak: Pumpa, malt, sötma, kryddor, kanel, ingefära och muskotnöt.



En välsmakande värme från alkoholen. Medium kropp med en mjuk, krämig, kolsyra.


Ny som jag är till pumpaöl måste jag säga att jag verkligen gillar det här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar