torsdag 15 augusti 2013

North Coast Brewing Company Old Stock Ale 2013

Från San Francisco med säljstart på Systembolaget 2013-08-01 kommer Old Stock Ale med ABV på 11.9 % - Helt klart lagringspotential!

Priset för 355 ml är 43:90 dvs. 124 kr litern.


Ölet är en Barley Wine med en restsötma & det utvecklas på flaska - dvs. SPARA (minst ett år).

Ölet är mörkt, kopparfärgat med ett nästan 3 fingrar högt, gulvitt, skumtäcke. En hel del rester stannar kvar på glaset.


Doft: Marsipan, sötma, vanilj, ljus sirap, äpple, Björnklister, knäck, karamellmalt & smör. Riktigt underbar doft!

Smak: Sötman framträder igen, marsipan, äggtoddy, vanilj, Bourbon whiskey och kolakaka.


Stor, komplex kropp med svag kolsyra.

Fantastisk! Riktigt bra!


Jag köpte bara en av denna då jag var lite skeptisk trots betyget 99 på ratebeer men jag får krypa till korset & erkänna min synd...

Kastade mig på mitt inlogg på bolaget & beställde några flaskor för lagring!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar