fredag 31 augusti 2012

Sierra Nevada Southern Hemisphere Harvest



"Sierra Nevada, Purest Ingredients, Finest Quality, Southern Hemisphere Harvest Fresh Hop Ale" - Smaka på den! 



Jag är omedelbart kär...
För mig kan vi stanna här - POESI - Vacker flaska, vacker färg på ölet, fantastisk skumkrona, etikett att älska & ett produktnamn som får mig att längta bort...

Sierra Nevada Brewing Company har lyckats skapa något fantastiskt igen.

Nåväl. Nu var ju tanken att jag skulle skriva någonting om upplevelsen av detta fantastiska öl....


Provad: 2012-08-31
Säljstart på Systembolaget: 2012-08-01 
Pris för 71cl 89kr dvs 125:35 kr litern.
Alkoholhalt: 6.7%

TYVÄRR så finns det knappt några kvar på bolaget....



Bärnstensfärgad, orangeröd, dimmig vätska

Två fingrar högt gulvitt skum med blandade stora & små bubblor. Sjunker ned till ett 1mm lock & lämnar rikligt med rester på glasets innersida.

Doften är humlearomatisk, torkad frukt, mogen banan, vanilj, vete, aprikos & örter.

Smak: Mjuk, maltig, grapefrukt, aprikos, gräs & tallbarr.



Halleluja! Jag är såld! För mig kan vi sluta här. Jag skulle vilja säga FYND! KÖP! men det är tyvärr försent för de flesta... :(

MEN, häng på låset 1:e augusti nästa år. Ni kommer inte att bli besvikna...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar